Förberedelser

Det är en massa att förbereda och fixa inför en kattutställning. Det går ju såklart att "ta det som det kommer" för domarna tittar väldigt mycket på hur rastypisk katten är och där är det inte så mycket man kan påverka men jag gillar att gå all-in om jag ska lägga tid på något. 
 
Eftersom jag vet att Hunter har fått lite minus för profilen och Yukis öron inte har lagt sig exakt där de ska så ser jag i alla fall till att de är tovfria, rena och kloklippta. Hunter har även bantat bort 0,7 kg och ligger nu på ca 6 kg som fortfarande är lite övervikt men jag tycker det räcker. Det var ju egentligen mer för att jag var orolig än för utställningar som jag tog tag i det men förhoppningsvis kanske det inte står "fet" på domarsedeln den här gången. Sedan är det för mig fortfarande förvirrande hur jag ska preppa dem för att få till rätt pälskvalité men man lär sig något efter varje utställning. 
 
Katterna är nu badade, kammade och kloklippta. Det som är kvar är att se över tänder, öron och ögon och sedan förbereda allt jag behöver ta med. Jag borde egentligen skriva en generell to-do list som jag alltid kan skriva ut och checka av för nu måste jag varje gång komma ihåg och skriva en ny lista. Vilket resulterade i att vi fick panik-köpa en bädd till dem på förra utställningen för jag hade helt glömt av det...så länge man inte glömmer katten hemma i alla fall!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0