Nerver

Usch va nervös jag är! Imorgon är dagen jag hoppats aldrig skulle komma...det är dags för halkkörning på Gillinge. Det är det enda jag tänkt på ikväll och jag kan inte sluta...tror jag seriöst är mer rädd för det än uppkörningen. Jag HATAR att göra saker inför andra personer och när det är en ny stressig situation. Blir lätt en kortslutning i hjärnan och så blir det bara blackout, börjar någon skälla på mig då så kommer tårarna. 
 
Uppkörningen förväntar jag mig att misslyckas med de första gångerna och det är bara en person som sitter med. När jag däremot ska vara i en grupp om typ 12 personer där vi delar bil och alla kommer stirra på en...sedan någon som skriker åt en att jag inte kan köra över radion. Lägg på det att jag inte kommer våga äta något hela dagen (vilket kanske är bra eftersom...) och att jag har en balanssjukdom i öronen som gör mig väldigt yr och illamående om saker snurrar. Och imorgon kommer jag vara både upp och ned, snurra runt och flyga framåt från olika simuleringar och övningar.
 
Jag har i alla fall packat några spypåsar och näsdukar. Även om jag helst inte skämmer ut mig totalt där borta så hoppas jag i alla fall att jag klarar det på första försöket. Både för att det är dyrt och så vill jag lägga det bakom mig. De senaste dagarna har jag varit sträng med maten, inte vågat träna och inte kunnat ha på mig högklackat. Tråkigt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Försök att se det som att de andra är antagligen lika nervösa som du. Det är med största sannolik så att de andra aldrig gjort halkan heller. Ni kommer vara två nybörjare i en bil och ni kommer antagligen att stötta och peppa varandra. Personen i radion brukar vara ganska snäll och skämtsam (jag blev kallad för en ballerina och sedan fnissade han i radion. Jag började asgarva :) ). Personen i radion ska ge er instruktioner och säga vad ni ska göra bättre och vad ni gjorde bra. Tror knappast att det är någon som klarar halkan galant. Tanken är att man ska känna på det, inte nödvändigtvis kunna det.

Sätt inga krav på dig om att du måste fixa alla moment. Jag körde på en "älg" och fick spinn som bara den på vissa ställen. OM personen i radion skulle vara taskig så borde den sparkas för det är ingen situation som man ska skälla på folk. De vet själva hur nervösa alla är.

Försök som sagt tänka att ni alla är nya inför situationen och försök i alla fall att dricka något med energi (juice eller drickyoghurt t.ex). Actimel har väl en drickyoghurt nu? Bra för magen också :)

Och.. Säger hen att du ska bromsa vid raksträckan så BROMSA. Ställ dig verkligen på bromsen och kopplingen tills du känner att pedalerna börjar skaka. När de skakar så har du tryckt tillräckligt hårt. Annars får du trycka hårdare ;) Du kommer lyckas med både detta och uppkörningen, Sandra!

Svar: Tack! Har läst massa skräckhistorier om folk som varit där som skrämt upp mig...får helt enkelt hoppas på det bästa :)
Vinterna

2012-11-14 @ 06:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0