Kattmats djungeln

Igår tog jag en cykeltur i fålhagen för att inhandla mer kattunge mat till Yuki. Någon...nämner inga namn...tycker fortfarande det är kul att småäta från hennes skål så fick köpa en ny påse ganska snabbt. Lilla damen ska snart byta till vuxenmat så behöver inte så mycket men det kommer bli en övergångsperiod.

Jag tittade runt på alla matsorter och det kommer bli ett svårt val. Just nu kör vi Maine Coon vuxenmat som fungerar bra till Hunter men jag hade gärna haft två foder som jag kan mixa. Finns MASSA olika märken som är bra på det ena eller det andra och ligger i olika prisklasser. Tror jag kommer få googla en massa och köpa småpåsar och testa.

Hittade även en transportväska till Yuki som jag verkligen vill ha (rosa svart!) men hade inte plats att ta med på cykeln. Men jag kanske ska föbi idag igen för jag har hittat ett mjällschampoo som jag tänkte testa. Jag har märkt att mjället försvinner när jag tvättar henne men efter en vecka är det tillbaka igen. Hade velat bada henne i helgen med mjällschampoo och blir det inte bättre så blir det en tur till veterinären. Nu när snön har försvunnit kan vi i alla fall cykla till veterinären och spara taxi kostnader men undersökning och tester är inte billigt.


Kommentarer
Postat av: Sabine

Hah, det är Thibault eller hur! Du får ta och sprätta till honom på nosen om han ska äta av Yukis mat sådär, not nice :(

2012-03-10 @ 08:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0