Joggingtur "egentid"

Nu är jag tillbaka efter morgonrundan. Hade inte tänkt vara ute så länge men blev hela 47 minuter! Hade inget mål om tid eller hastighet utan visste bara att jag ville komma till min favorit utsiktsplats. Tror det blev lite mindre än sex kilometer och det känns helt okej för mig :) Solen kom fram också vilket gjorde turen jättemysig.

Pratade med en kollega förra veckan som sa att det kan vara bra att inte klassa träningen som träning utan mer som "egen-tid" så det inte ska kännas som ett måste. Tycker det låter som en bra ide!

Den här gången lyssnade jag inte på musik heller utan hade köpt en ljudbok. Var jättekonstigt i början men efter ett tag kändes det helt naturligt och gjorde rundan både roligare och mer produktiv. Jag är en sådan person som gillar att få så mycket gjort som möjligt samtidigt och eftersom jag somnar om jag bara öppnar en bok så var det här nog det mesta jag "läst" på ett bra tag :)

Oj, långt inlägg! Nu blir det dusch och sedan ska jag iväg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0