Läser på lite om fotografering

Har svårt att somna så jag tittar lite i en tidning om fotografering som jag köpte på flygplatsen i London. Känner att det är dags för en ny kamera men vet inte riktigt vad jag vill ha så jag börjar läsa på lite så jag i alla fall vet vad jag bör titta efter. 
 
Jag vill ha en egen system kamera men jag kan nog använda tibbes (om jag frågar snällt) men den har ingen digital display som jag vill ha. Sedan har jag en hyfsat bra digitalkamera men den saknar optisk zoom och tar riktigt mörka bilder i dålig belysning. Sedan är frågan med en digitalkamera, vill man ha en kompakt system kamera eller en vanlig digitalkamera? Så mycket val!
 
Är lite sugen på Canon G12, jag är van vid Canon och gillar designen på den men den känns lite overkill och har sina nackdelar. Hmm...får fundera vidare. Jag skulle egentligen vilja ha en kamera man alltid kan ha i väskan och en för när man planerar att fotografera. Någon som har några tips? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0