Och så var det Hunters tur

Vi fick ju åka till veterinären och dra ut Yukis tand för någon vecka sedan och nu verkar det som vi måste ta Hunter till en katt trimmare. Han brukar få lite tovor då och då som jag klipper bort men de tovorna han har nu är riktigt stora. De kanske kom vid flytten och blev värre när jag badade dem. Jag brukar försöka borsta katterna men Hunter gillar det inte alls så är inte lika lätt på honom som Yuki.

Vi försökte klippa bort tovorna ikväll men verkar som de gör riktigt ont för han börjar pipa bara man kommer nära. Ska ringa en trimmare imorgon och se vad de säger för jag tror inte vi kan få bort dem själva. Får hoppas vi inte behöver raka hela honom i alla fall. Jag tycker så synd om honom och känner mig verkligen jättehemsk.


Kommentarer
Postat av: Sabine

Aaawh var inte orolig, det är helt naturligt att de får tovor :). Min första katt var en halvangora som dessutom var ute katt. Jisses vilka fågelbon av tovor hon fick under halsen jämt som vi fick försöka klippa bort. Jag tror aldrig vi gick till nån trimmare med henne. Om man lämnade tovorna verkade det som att hon fixade dem själv förr eller senare på nåt sätt O_o

2012-01-25 @ 21:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0