Nyfriserad

Ikväll var vi med Hunter hos en trimmare. Den låg inuti ett hundcafé så vi kände oss väldigt vilsna när vi skulle gena genom ett hav av hundar. Tror vi hade den enda katten i hela byggnaden :) Men de var väldigt bra och effektiva. Jag förklarade att jag anmält honom till en utställning så hon valde att inte använda trimmern utan klippte bort tovorna.

Vi var inte där när de fixade honom men hon berättade efteråt att han inte hade gillat det så mycket men de hade lyckats ändå...imponerande. Hon sa dock att jag kommer få minuspoäng för den ojämna pälsen på utställningen. Men äsch, jag får se den här utställningen som lite erfarenhet så får vi se om det blir någon mer.

Enda jag inte gillar är sprayen de använde i hans päls efteråt. Känns som han badat i parfym, blä. Nu blir det i alla fall kamning varje dag tills de får sommarpäls igen. Då räcker det med att borsta dem en gång i veckan om ens det. Det är det som är så skönt med sibirer att de inte har lika krävande pälsar som andra långhåriga. Måste bara se till att få bort underullen på vintern så slipper vi mer tovor!

Nyfriserad!

Kommentarer
Postat av: Sabine

Spännande med utställning, lycka till! :D

2012-01-31 @ 00:21:35
Postat av: Marie

Lycka till med uställningen, det är jätteroligt absolut något jag varmt kan rekommendera :)



Tips för pälsen. Har du en furminator är den i särklass bästa sättet att få bort underullen på. En kam liknande "mirakelkammen" är också toppenbra då når man ner till huden.



Behöver du fler pälsvårdstips hjälper jag gärna till :D



Mvh

Marie

2012-01-31 @ 09:41:46
URL: http://blogg.sessans.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0