Förberedelser inför nästa vecka

Idag har jag rensat lite i garderoberna, spelat mer Shadows of the Damned (tror vi är på sista kapitlet nu!) och lagat luncher till nästa vecka. Jag ville göra något med kyckling så det blev kyckling i spenatsås, serverat med bulgur och en sallad på morötter, sockerärtor och minimajs. Ska bli supergott!

När jag fixade luncherna gjorde tibbe maten. Han gjorde en jättegod laxpaj med spenat som vi åt med sallad och till det ett glas vin. När vi åt tittade vi på filmen "Wrecked" med en av mina favoriter Adrien Brody. Filmen var inte alls som jag förväntat mig utan var ganska långsam men helt klart sevärd. Tänk typ "Buried" fast inte i en kista. Fanns massa rolig kuriosa om filmen så som att den bara tog 18 dagar att spela in och spelades in i kronologisk ordning. Och för att komma in i rollen så testade han att sova ensam ute i skogen...på vintern...skådespelare alltså :)

Vi hade även tid nu att titta i Yukis mun igen eftersom det inte blivit bättre. Såg att en av hennes tänder sitter löst och är helt inflammerad. Vet inte om det är en mjölktand som fastnat men kanske lika bra att ta med henne till veterinären när vi ska vaccinera Hunter.

Min lunch


Med grönsaker


Laxpaj med spenat och vitlök



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0