Byte av kattfoder

Nu när vi har två kastrerade matvrak här hemma så har jag funderat lite på hur vi ska göra med maten. De har ätit blötmat sedan sommaren och det har gått bra men sedan Yuki kastrerats så har hon börjat äta som en häst vilket också triggar Hunter att slänga i sig maten. Och eftersom vi ger dem mat tre gånger om dagen; när vi går upp, kommer hem från jobbet och ska lägga oss så blir de helt tokiga när det vankas mat. Vilket gör att Yuki gärna vill väcka en tidigt på morgonen med sin klagan...jag hör inget men tibbe är inte lika glad. En dålig sak med blötmaten också är att Hunter blir lite lös i magen av den och det fastnar lätt i pälsen...vilket jag måste tvätta ur och det är inte så kul när det händer flera gånger i veckan.
 
I julklapp så fick katterna torrfoder för överviktiga katter från min pappa (hehe, kul att inte katter kan bli förolämpade :P) i märket Eukanuba. Så nu har jag sakta börjat testa en ny sak; jag tänkte ge dem torrfoder på morgonen och när vi kommer hem och så får de blötmat när vi ska lägga oss. Min förhoppning är att vi kan börja låta torrfoder stå framme igen utan att de går upp för mycket i vikt och då kanske göra hela matpaniken lite lugnare. Kanske är att hoppas för mycket men man måste ju testa!
 
Eukanuba Cat Adult Overweight. Katterna verkar älska den men får se vad våger säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0