Framme!

Efter en lång och galen resa är jag äntligen framme på hotellet och har fått internet att fungera. Klockan är nu tio i tolv på kvällen här så jag borde gå och lägga mig snart men kommer nog bli svårt att somna. Failade rejält och sov på planet så är inte så trött just nu. Fast ganska utmattad.

Resan började bra med att vi var i tid på arlanda och all checkin och sådant gick jättefort och det var knappt något folk där. Planet lyfte också i tid men sedan hörde vi att det var mycket vindar i london så när vi kom fram fick vi flyga runt i cirklar i över en timma. På planet var det massa folk som var superstressade av att missa deras flyg, ett par småbarn som skrek och en tjej som var rädd för att flyga som satt och grät. Ganska kaotiskt...

När vi landade var det mindre än en halvtimma tlls gaten skulle stänga så vi fick springa genom flygplatsen. När vi stod och väntade i en kö såg vi Mike Tyson i kön bredvid, snacka om att jag blev förvånad :) Men fanns ingen tid att fokusera på det utan vi sprang vidare och kom igenom säkerhetschecken en minut innan gaten skulle stänga. Sedan var det bara att springa, ta tåg, springa upp för trappor och springa lite mer tills vi kom fram till gaten och kom igenom. Men såklart blev jag stoppad i en extra kontroll och fick plocka ur mina väskor när jag svettades floder.

Vi kom till slut på planet och fick vänta ett bra tag innan vi faktiskt lyfte. Inte undra på att jag somnade på planet :P När vi kom fram sedan tog det ett bra tag för mig att komma igenom immigrationen, de frågade en massa frågor men jag lyckades komma igenom. En väska hade dock inte kommit med på planet (inte en av mina) så fick lämna en rapport om det också. Men efter det kunde vi åka till hotellet!

Nu ska jag lägga mig i sängen, läsa tidningar och titta på tv så hoppas jag på att jag kan sova. Gonatt!

Kommentarer
Postat av: tibbe

Does sound pretty chaotic indeed! Hope you get to sleep some and don't get too jetlagged...

2012-04-30 @ 11:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0