Bra start på dagen...

Jag har redan varit uppe ett bra tag. Min dag började halv sex på morgonen med att jag hade världens magont. Gick inte över så jag fick parkera mig på badrumsgolvet i fosterställning. Kändes inte som vanligt magont utan det gjorde ont i övre delen av magen, kändes nästan som jag hade druckit syra som frätte upp mig från insidan (yes, jag har sett lite mycket alien filmer på senast :P). Var inte kul i alla fall! Kunde inte stå upp utan att se stjärnor och var helt skakig och varm och trodde jag skulle spy men låg bara där och skakade. Hade i alla fall två mysiga katter som sällskap som inte förstod alls vad jag höll på med :) Tibbe kom in med filt och kudde och lite vatten så blev lite mysigare och kunde sova i en timma.

Jag vaknade av ett väldans smaskande och då höll Hunter på att dricka mitt vatten medan Yuki låg i min spybalja (inte använd såklart!). Så nu har jag legat i soffan sedan dess och magen börjar sakta kännas lite bättre. Jag tänker skylla detta på riset från igår. Jag testade att äta sushi för någon vecka sedan och hade liknande magont fast inte lika illa. Trodde det skulle gå bättre den här gången men icke! Jag har sakta börjat testa vanlig mat och sötsaker och det mesta går hyfsat. Bröd har fungerat även om jag tycker en del sorter bara smakar socker nu. Sötsaker, well...de smakar inte gott längre. Är alldeles för sött och känns bara som man tuggar på smaksatt socker. Tror dock att det är väldigt lätt att fastna i den fällan igen så försöker hålla mig borta från dem. Chips däremot smakar fortfarande gott så det är farligt!

Ska fortsätta att vila i soffan ett tag till. Får skjuta på allt några timmar idag men sånt som händer. Inget mer ris i alla fall! Ska dock äta pasta nästa vecka för att se om jag reagerar på det. Kan inte säga att jag är speciellt sugen på att testa just nu...

Fick hem ett efterlängtat paket igår! Ska inte öppna dem utan tänkte spara dem till resan.

Kommentarer
Postat av: Sabine

Oh nej fy vad hemskt! :(

Ta det försiktigt, krya på dig!

2012-04-21 @ 13:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0