Yuki mår dåligt

Stackars Yuki verkar må dåligt...När vi kom hem i förrgår hittade vi vad tibbe trodde var en spya bakom dörren till sovrummet. När jag tittade närmare så såg jag att det var någon av katterna som måste varit vääldigt lös i magen. Kunde lätt spåra det till yuki för hon hade bevis hängande över hela baken. Blev att rengöra golv och tvätta Yuki men eftersom hon verkade helt normal trodde vi det var en engångsföreteelse.

Igår när vi kom hem så skojade vi lite om att titta i sovrummet så det inte fanns mer men det tog inte en lång stund förrän jag såg att hon lagt en ny hög i soffan...plus två till på mattan. Förstår inte varför hon inte använder toan så det måste verkligen vara explosiv d i a r r é.

Jag hade gärna stannat hemma idag för att se hur det händer men har ingen möjlighet. Ska ringa veterinären och se vad de säger men något verkar vara fel för hon la precis en nasty fis när hon låg och gosade med mig...Ska täcka över soffan med handdukar också för säkerhets skull.


Kommentarer
Postat av: Sabine

:(!! Aawwh stackarn... och er också!

2011-09-08 @ 09:20:57
Postat av: Lotta

Köp en pasta på apoteket som heter Diarsanyl och blanda med lite morotspure för bebisar tillsammans med blötmat. Jag gav det till en kattunge på 5 veckor och han blev bra i magen efter en dag. Fast jag gav honom detta i 3 dagar som man ska så att magen blir helt återställd.

2011-09-08 @ 11:07:27
URL: http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se/
Postat av: Papá

Stackars liten!Jag toro hon har tuggat på nå´t och blivit dålig i magen. Det kommer att gå över säkert. Det hände våra katter oxå några ggr men det är bara att kolla vad är det de stoppar i munnen när är hemma. Dessvärre kan man inte ha koll på dem dygnet runt men sån´t händer. Hon blir frisk ska du veta. kram

2011-09-09 @ 09:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0