Sämsta starten på en dag någonsin!

I fredags kom jag upp i bra tid men gjorde min vanliga tabbe och somnade på soffan. Vaknade av att Yuki var helgalen och sprang runt överallt i lägenheten i full fart med Hunter i släptåg. Var bara att pallra sig in i badrummet för att duscha men innan det skulle jag använda toaletten. Öppnade locket och då kom Yuki som en yrmoln, tog ett språng och föll rakt ner i toaletten! Kunde seriöst se det i slow motion och försökte stoppa det men det var för sent...

Liten som hon är så fastnade hon där och försökte i vild panik komma upp och skvätter vatten överallt. Jag hjälper henne upp (fick lite fina klomärken som tack ;)) men hon var redan dyngsur och hela toaletten och golvet är lika blött. Inte mycket man kan göra förutom att rengöra toaletten, torka golvet och duscha katten. Tror hon tappade halva pälsen i all panik också för det var hårbollar överallt.

En halvtimma senare är Yuki torr men grinig och badrummet är rent. Jag är dock väldigt sen till jobbet...Sånt som händer ibland. Men jag är tacksam för att toaletten inte var använd innan hon hoppade i!

Lilla Yuki! I veckan tappade hon även sina två mjölkhörntänder *stolt mamma* :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0