Tvättkväll!

Idag var det dags att testa att tvätta lite. Man köper ett tvättkort i receptionen och sedan finns det tvättstuga i varje hus. Gick väldigt snabbt och kläderna ser fortfarande hela ut så jag är nöjd :) Medan jag gjorde tvätten så satt jag och mumsade på lite donuts med ett glas mjölk. Borde tagit en bild på dem men de var alldeles för goda aå jag glömde. Kan säga att amerikanska donuts är riktigt goda!

Tv i USA är mycket bättre också. De må ha reklam väldigt ofta men pauserna är myyyycket kortare än de i sverige och så är reklamerna fortfarande underhållande ;) En fjärdedel av dem är med kändisar, en fjärdedel är läkemedel där största delen av reklamen är att förklara alla biverkningarna, en fjärdedel är reklam för riktigt äckligt fet snabbmat och resten är så absurda att de känns som ett skämt :) Tänk också att se en tv-serie när den faktiskt har premiär. T ex såg jag säsongspremiären av the Walking Dead förra veckan :)

Till ett helt annat ämne...ekorrarna här i LA är hur söta och coola som helst! De är ganska stora och inte rädda alls för människor. Vi såg en som satt kvar och åt medan människor gick förbi knappt en meter därifrån och när det kom en hund så började den mer mucka med hunden än vice versa. Jag vågar inte gå för nära men de är verklligen supersöta :)

Piff eller Puff?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0