Senaste veckan

Har mest varit jobb i veckan men vi har hunnit göra lite annat. T ex så har jag gått ner till poolområdet på hotellet två gånger med en kall öl i handen och satt mig i bubbelpoolen. Superskönt och avslappnande efter en lång arbetsdag :)

I lördags åt vi på en mexikansk restaurang där jag åt en supergod quesadilla med kyckling, spenat, vitlök och ost och idag började vi dagen med att gå runt på en bondemarknad i venice. Kan säga att den är bra mycket större än den som är i uppsala och här så är det massa stånd som lagar mat och så fanns det ett juice stånd som pressade juice på plats. Luktade riktigt gott men jag hade precis ätit innan så köpte inget.

Bredvid så var det även en "adopt a pet" dag så det fanns massa burar med supergulliga valpar och kattungar. Jäkligt svårt att inte ta med en hem :P LA är verkligen en djur stad där hundar känns som en accessoar som alla har...verkligen ALLA! Och man får ta med dem in överallt. Här är de mer som en familjemedlem än ett husdjur :)

Efter marknaden åkte vi till en stor park som ligger efter santa monica någonstans. Superkonstigt att naturen ligger så nära och det var helt tyst där. Det var roligt att i Venice var det helt dimmigt men när vi kom till santa monica blev det soligt och fint men tittade man tillbaka kunde man se molnen som hängde över venice. Antar att det är bergen som orsakar det...

Tyvärr var det en vildvuxen liten stig med massa högt gräs hängande över den och det fanns massa poison ivy. Men det var inte det som var problemet...vår "guide" berättade att det fanns massa fästingar och skallerormar i parken plus så såg jag riktigt stora spindelnät så efter en bit fick jag en panikattack. Jag är ingen naturmänniska och är livrädd för insekter så det blev för mycket...vi fick vända om efter ett tag. Men var fint det vi såg och vi såg ett träd med fyra stycken ekorrar! Ekorrarna här är helt annorlunda än i Sverige, kan berätta om dem senare :)

Slutligen åkte vi til Universal igen men även denna gång var King Kong åkturen stängd så fick bli shopping och middag istället. Åt en jättegod pizza med bbq sås!

Nu ska jag lägga mig och sedan är det dags för en ny vecka! Nu är vi halvvägs också så nu kan jag faktiskt börja räkna ner tills jag får träffa mina tre sötnosar hemma igen :)

En uttorkad flodbädd i parken. Det är torrsäsong här i LA nu men när det regnar så ska det finnas vatten här :)


Utsikten på motorvägen på väg till Universal.


På Universal kan man testa sånt här. Jag vågar inte men det ser kul ut!


Jag köpte två par söta strumpor :)


Och två coola tröjor...i Large!

Kommentarer
Postat av: Frida

Holy craaaaaaap. Nice clothes! Skitsnygga!! (Large?!) Är det size 0 ideal där borta?



Ser ut och låter som om ni haft det rätt najs :D Förutom panikattacken... Bra att ni vände. Men annars låter det som sagt najs :D

2011-10-24 @ 22:03:50
Postat av: Tibbe

Nice! Both clothes, food and activities! Minus the panic attack of course.

You should have made spider soup instead...



Sounds nice with a cold beer by the pool. Could do with that around here :)

2011-10-24 @ 23:17:43
Postat av: Sabine

Coolt :D Kan inte fatta vad du upplever där borta! Är det jätte varmt där borta? Ser så soligt och fint ut jämfört med här i Uppsala ;_;

2011-10-25 @ 18:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0