Helgen

Den här helgen var vår sista hela helg i LA. På lördag kväll hade vi stor middag på en italiensk restaurang med hela gänget vi jobbat med. Var riktigt god mat och sällskap och eftersom att det var Halloween helg så var alla servitörerna utklädda och det spelades gamla kända låtar som ghostbusters låten osv. På stan kunde vi även se en massa folk utklädda som skulle ut och festa. Fast bäst var ändå att se små barn utklädda som gick runt med sina föräldrar för lite "trick or treat" :) Sådant där man bara tror finns på tv...

Söndagen började lugnt med att jag satte mig i solen på min balkong med en bra bok och läste i någon timma. Var riktigt avkopplande och kändes skönt att jag faktiskt hade tid att ta det lite lugnt. Efteråt drog vi ner till Venice till en gata som heter Abbott Kinney som har väldigt många små unika butiker och mycket konst och "mystik" affärer. Jag fick köpt lite presenter och ett par nya converse :)  Det är en liten butik som är ägd av en japansk familj som beställer in skor direkt från japan (snacka om att man blev sugen på att resa dit...)

Efter det drog vi iväg till en galleria som hade en HM liknande butik med mycket billiga moderna kläder. Jag köpte ett par baströjor och de gick på mellan 60-150 kr styck, billigt och bra! Hittade också en butik som sålde vanliga converse väldigt billigt men de sålde inte 1/2 storlekar (jag har 4 1/2 i amerikansk storlek). Synd för annars hade jag kunnat köpa converse skor för 300 kr :/ I Sverige går de på 600-700 kr...

Efter shoppingen mötte vi upp några som bor här i stan och de tog oss till en liten restaurang i korea town. Den såg inte mycket ut för världen på utsidan men maten var jättegod. Var en massa småplock till förrätt och bulgogi och bläckfisk med tofu soppa till huvudrätt. Till maten drack man någon vete te/dricka, det var ingen höjdare men maten var supergod. Jag tog min soppa "mild" men mot slutet hade jag ändå börjat tappa känseln i tungan :P

När vi ätit upp var jag supertrött men vi bestämde oss för att åka runt lite och titta. Vi åkte till museum området och tittade på en liten sjö av tjära som bubblade hela tiden av metangas, supercoolt! Säker på att jag sett något Simpsons avsnitt med en sådan där någon gång...På ett museum var det en lång kö (detta var vid midnatt) så vi frågade vad som hände och de hade en Tim Burton utställning som hade öppet hela natten eftersom det var sista dagarna. Typiskt! Jag hade ingen aning om det...Vi var för trötta då och skulle jobba dagen efter så det fick vara men vi hoppades kunna gå på Halloween. Tyvärr så var alla biljetterna slutsålda :(

På vägen hem åkte vi förbi kända Rodeo Drive där alla de dyra butikerna ligger; Chanel, Gucci, Prada osv. Tur att allt var stängt! Wow, blev ganska långt inlägg :) Hoppas ni alla haft en trevlig helg också!

Lördagens hemgjorda ravioli med fyra ostar och pestosås. Fick med mig det jag inte orkade i en doggy bag (fick också veta att det inte heter doggy bag längre....pfft)!


Vyn från min balkong


Förrätterna


Min soppa som rök och bubblade när jag fick den!


Korea town! Kändes som vi hade rest till Korea först för vi var nästan de ända som inte var därifrån. Coolt område och god mat men alla fönster hade stora galler framför så skulle inte våga gå själv på nätterna.


En ljusinstallation utanför museet. Lyste upp hela området!


Kändes som att gå runt i spegelrummet i lustiga huset.


Lite av det jag köpte. Yay för jack fodral!


Mina nya lågklackade converse.

Kommentarer
Postat av: Frida

Naaaaaajs. Skönt att du kunde ta det lite lugnt också. Lät som om ni fick en ganska grym sista helg ändå :)



Blev hungrig av att se alla bilder! Looks so tasty! Som vanligt köper du bara snygga och coola saker :D



Fasen att ni inte kom in på Tim Burton utställningen. Jag hade nog börja lipa, haha. Hade varit grymt att se.



Nu är det inte långt kvar!



Btw... Simon glömde säga att det är höstlov på DC denna veckan O_O Tur att jag såg det på fejan.



Ha några grymma sista dagar i L.A nu!

2011-11-02 @ 08:04:43
Postat av: Sabine

Snyggt! :D Och coolt med Korea town! Vore nice med något liknande här T_T. Fína bilder ^^

2011-11-02 @ 11:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0