Dagen

Idag har varit en så skön dag. Jag har läst, varit ute lite, fixat och städat här hemma och gjort luncher för veckan. Gick t o m genom alla lådor i badrummet och slängde ut allt gammalt smink som jag ändå aldrig använder. Känns skönt att bli av med saker och lika bra att gå igenom så mycket som möjligt innan vi flyttar.

Hade en tid hos läkaren också så nu har jag fått i uppdrag att inte äta något med laktos på två veckor. Svårare än man tror...när jag skulle handla mat tog det mig nog tio minuter innan jag hittade laktosfri ost! Jag ville överraska tibbe med mat när han kom hem från jobbet så jag gjorde zucchinigratäng med rödvinsmarinerad ryggbiff. Nog första gången jag steker en köttbit på år så den blev lite för svårtuggad. Förstår inte hur de får dem så fina på restauranger. Till efterrätt köpte jag en stor chokladbakelse till tibbe. Tänkte själv ta en bit choklad tills jag insåg att det var mjölkchoklad så det fick bli pepparkaksflarn istället.

Var skönt att ha en dag för sig själv då man hinner göra saker man aldrig har tid med annars. Jag har varit ganska nere sedan jag kom tillbaka från USA men nu känner jag att jag börjar få tillbaka motivationen.

Så här söt var Yuki när jag förberedde maten.


Dukade upp i köket med tända ljus, mysstämning!


Tog ingen bild på dagens fika så får visa min första adventsfika. Varm choklad is the shit!

Kommentarer
Postat av: Papá

Bra att du kollar ifall du är laktointolerant. Många vet ej att de är det utan går med magproblem i flera år. Är du däremot känslig för mjölksockret så är det ett helt annat kapitel och då bör du testas för säkerhets skull. Kram

2011-11-29 @ 20:56:55
Postat av: Sabine

I Finland är laktosintoleransen jätte hög och det är super lätt att hitta laktosfria produkter :). I princip alla ostar är laktosfria i Finland, och gud vad de är duktiga på ost där!! Leta efter märket Valio, de är med stor säkerhet laktosfria :D.

2011-11-30 @ 11:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0