Helgen i mat

Den här helgen blev det massa god mat! Jag ville överraska Tibbe för att fira att han nu har semester så jag hade bokat bord på La Fleur som vi velat testa ett bra tag. Det är inte mat som jag brukar äta...inte för att den är dålig på något sätt men den känns lite för fin för mig. Jag är en pommes, oxfilé och bearnaise tjej helt enkelt :P

Men det var ändå väldigt god mat! Förrätten blev löjrom med potatiskaka, huvudrätt lax för mig och oxkind för Tibbe och efterrätten var det jag som bestämde...åt oss båda :) Jag kan aldrig välja mellan choklad och brulée så Tibbe fick beställa chokladen så tog jag den andra. Tycker det är för pinsamt att beställa två efterrätter till mig själv. Men det är ju så gott!

Brödet man fick var väldigt gott, kan dock inte lista ut vad det var i


Förrätten


Min lax som serverades i en jättegod sås och...


...potatis i en jättesöt liten keramikgryta


Tibbes oxkind


Chokladmoussen med hallonglass och färska hallon


Vanilj bruléen med maränger och syltade morötter, så gott!

På söndagen ville jag att vi skulle äta en god frukost tillsammans så jag gjorde amerikanska pannkakor igen. Gjorde hälften vanliga och resten med blåbär. Smeten såg läskigt lila ut men blev jättegott med sirap till.


Amerikanska vanliga och blåbärs pannkakor


De vanliga är goda med glass, sylt och färska bär


Men blåbärs varianten var absolut godast med sirap


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0