Bad!

Igår var det som sagt dags för Hunter att få sitt första riktiga bad! Vi har badat honom innan men nu har jag köpt in kattschampo som jag fått rekommenderat av Stina plus en antistat spray.

Lillen anade inte var som var på väg för han satt så glatt i badrummet och tittade på när jag förberedde allt :) Han t o m började leka i baljan innan jag fyllde på den med vatten. Jag var lite rädd hur det skulle gå eftersom jag gjorde det själv den här gången men det var inga problem. I början försökte han hoppa ut ur baljan men när han väl blivit blöt så satt han kvar så snällt så :) Däremot såg man på hans uttryck att han inte alls var så glad ;)

Han hade inget emot schampot men han försökte smita då och då med samma teknik som jag sett Tarzan göra det. Långsamt långsamt tar man ett steg i taget så man sakta går ut ur duschen utan att någon märker det...right! Lurade inte mig :)

Sedan blev det att torka honom med handduk, spreja i antistat sprejen och föna honom torr. Det sistnämna är det absolut svåraste....han gillar inte att bli fönad. Det är riktigt svårt att få honom att sitta still och han smiter hela tiden men efter mycket fram och tillbaka så blev han tillslut torr!

Tycker det blev en stor skillnad på pälsen, riktigt fin och än så länge inte statisk alls!

Före


Efter!



Kommentarer
Postat av: Pip

wooooow. pälsen börjar bli riktigt fin på honom nu :)

2011-03-20 @ 22:25:37
Postat av: Lotta

Nu har jag hittat hit :-)

När jag läser det här inlägget så förstår jag att Hunter kommer från S*Stimics, vilka är hans föräldrar? Roligt att det fungerar med allergin.

2011-03-31 @ 08:55:02
URL: http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0