Super 8

Igår kväll blev det bio! Vi gick på premiären av Super 8 som är J. J. Abrams och Spielbergs nya. Jag har väntat länge på den här filmen, enda sedan jag såg teasern så har jag velat se den. Jag hoppades att det skulle vara en riktig läskig film à la Alien och det kan jag nu efteråt säga att det är den verkligen inte. MEN för det är filmen inte dålig. Den är ingen sliskigt gullig hollywood film utan är en väldigt gammaldags film om ett par ungdomar och deras familjer. Jag tänker typ Stand by Me och Tibbe nämnde även The Goonies. Hade filmen släppts i början av 90-talet så hade jag älskat den.

Det är alltså ingen monsterfilm och det dröjer ganska länge innan man får se vad det är (inga spoilers!). Men den blir ändå bra med bra skådisar, speciellt barnen, bra upptrappning och i eftertexterna får man se zombie filmen barnen spelade in!


Kommentarer
Postat av: Frida

Meh! Vad... jag inte vill se den längre :P

2011-06-18 @ 21:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0