Helgen försvann snabbt

Jag tror jag kan sammanfatta den här helgen i ett namn; "The Witcher II". Jag köpte spelet för ett tag sedan och nu när jag haft lite ledigt så har jag passat på att komma någonvart i det. Har än så länge spelat sammanlagt 15 timmar och är nog bara kanske halvvägs...eller nog mer en tredjedel tror jag. Men jag älskar det!

Förutom att spela har vi lagat lite god mat och gosat med katterna. De har verkligen varit helt galna de senaste dagarna och springer runt och leker i timmar både på morgonen och kvällen. Gäller att passa sig så man inte snubblar över dem när de kommer kutandes runt hörnet :)

Till mat den här helgen gjorde vi "tonfisk bröd" som är något Tibbe brukade äta i Frankrike. Jag var lite skeptisk eftersom det inte lät så aptitretande men det var helt okej! Till huvudrätt blev det köttfärs och svamppaj med sallad. Måste börja göra pajer lite oftare, jag älskar verkligen pajdeg. Men nästa gång får det nog bli taco paj.

Så...detta var sista dagen av min semester. Var inte planerat men jag blev tillfrågad att börja tidigare så i morgon är min första arbetsdag på det nya stället. Är lite blandade känslor för jag hade nog behövt vila ut lite till men det ska bli väldigt spännande!

Tonfiskbrödet


Pajen! Vi har nog fortfarande kvar tillräckligt för en dag till.


Hunter och Yuki fick också lite gott till helgen. Torsk går ner fort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0