Veterinärbesök

Idag blev en stressig dag. Var jääättetrött när jag vaknade på morgonen så jag lyckades somna med Yuki på mig i soffan. Och gissa vad? Jag vaknade klockan åtta och fick panik för att jag försovit mig. Snacka om deja vu från igår!

Efter vad som kändes som världens snabbast dag fick vi springa från jobbet klockan fyra, cykla hem, få in katterna i buren, ringa taxi och åka iväg på femton minuter. Men vi hann! Båda katterna var jättesnälla och tysta både under resan dit och på besöket. De satt så snällt stilla och lät sig bli undersökta. Visade sig att Hunter fått öronskabb så de fick grundligt rengöra hans öron och behandla både honom och henne med medel. Stackars Hunter stod stilla men började skaka efter ett tag. Han är fortfarande inte sig själv ännu och vill mest bara ligga och sova i ett hörn :(

Yuki fick en helundersökning och det visade sig att hon har alldeles för torra ögon. Nu blir det ögondroppar fyra gånger om dagen i en månad och sedan ska vi tillbaka. De vet inte vad som kan ha orsakat det så de tog en del tester. Men på den positiva sidan så väger hon nu 1,69 kg och Hunter väger 4,88 kg!

Jag har skämt bort dem med blötmat när vi kom hem och kommer nog ge dem lite torsk till helgen. Får så dåligt samvete när man utsätter dem för sådant men jag är väldigt glad att vi åkte dit så det inte blev värre.

Söta Yuki igår

Kommentarer
Postat av: Lotta

Har ni skaffat en till liten sibbe, söt som socker är hon :-)

2011-07-12 @ 11:15:13
URL: http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0