Tibbes present!

Så igår var det dags att ge tibbe hans present...han skulle få testa på att skjuta!! Jag har gjort det en gång innan med jobbet så vi åkte till samma ställe. Den här gången gick det mycket bättre! Eftersom vi behövde all info på engelska så fick vi en egen instruktör vilket gjorde hela upplevelsen tio gånger bättre. Han stod ungefär hela tiden vid min sida och förklarade allting och när han såg att jag var rädd (vilket jag verkligen var) så hjälpte han mig och förklarade att det inte fanns någon chans att jag kunde skada mig med vapnen. Han gav mig även tips på hur jag skulle stå och rättade till min pose ett flertal gånger och hur jag skulle göra för att inte bli trött i armarna. Riktigt bra instruktör och när jag fått in alla stegen på hur jag skulle göra så gick det jättebra och all oro bara försvann!

Jag hade ett specialgjort paket så jag fick skjuta med SIG Sauer med kaliber 22, Walter PPK och Glock 17. Sedan fick jag bestämma vilket vapen jag ville skjuta extra med och jag tog såklart min favorit SIG Sauer :) Även om min instruktör ville att jag skulle fortsätta med glocken för på något sätt träffade jag alla mitt i prick med den. Han tyckte det var så kul att jag var så rädd för den samtidigt som jag träffade lika bra som han så han kallade dit alla andra instruktörer så de skulle få se...lite pinsamt...Men alla var jättesnälla och sa bara positiva kommentarer.

Tibbe fick premium paketet så han sköt med samma som mig men också med ett antal revolvrar och en thomson. Största revolvern var 44 Magnum vilken har en ganska bra rekyl. Han verkade jätteglad efter upplevelsen och han lyckades slå mig med en poäng i slutändan. Nu är jag jättesugen på att skjuta mer!!

Vi skjöt i stockholm på ett ställe som heter The Target

Tibbe siktar!

Instruktören visade oss en Desert Eagle. Vi skjöt aldrig med den men den är stor!

Mitt resultat! Träffade nästan alla skott. Dock hade jag tjänat mer på att bara sikta mot bröstet men ville verkligen få in några headshots (jo, jag vet...sett alldeles för många zombiefilmer)

Tibbes resultat!

Kul att se skillnaden mellan patronerna. Jag skjöt med de två minsta men tibbe testade nummer tre också (44 magum). Den sista är från en desert eagle.

Kommentarer
Postat av: Bing.

Coolt! Och scary. Ambitiös present, kul att det var lyckat! ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0