Veterinärbesöket igår

Veterinär besöket igår gick jättebra och både Yuki och Hunter uppförde sig bra denna gången också. De gjorde test på Yukis ögon igen och nu hade hon normalt fuktiga ögon så det blir inga mer ögondroppar nu, wohoo! De tittade också i Hunters öron och även om han inte verkade ha någon levande skabb kvar så hade han mycket skit i öronen. Blev en ny rengöring och så fick han örondroppar. Nu ska vi ge honom droppar och rengöra hans öron en gång i veckan och om en månad ska vi ge honom nästa skabb behandling. Om han inte längre kliar sig i öronen då så behöver vi inte åka tillbaka med honom igen. Får nu hoppas att båda katterna håller sig friska!

Måste också berätta att Yuki har blivit värsta kelgrisen! Hon pratar väldigt mycket när hon ser att jag vaknar på morgonen så då går vi till soffan och myser lite. Hon brukar börja med att sitta vid sidan av mig och spinna och så arbetar hon sig uppåt. Efter ett tag ligger hon på min bröstkorg och spinner och slutligen ligger hon på min axel!

Vi låg sådär i en halvtimma imorse och så spann hon högt när jag klappade henne. Efter ett tag var jag tvungen att göra mig iordning för dagen och då följer hon efter och skriker högt att hon vill ha mer uppmärksamhet. Vilken kelgris :)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Skönt att veterinärbesöket gick bra, inte roligt när kissarna mår dåligt. Såg bilden på skon...de måste du nästan ha stavar till för att hålla balansen ;-)

2011-08-03 @ 11:00:46
URL: http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0