Stockholm

Idag besökte vi stockholm i det fina vädret! Vi gick ganska mycket; ända från stationen, genom gamla stan, bort mot norrmalm och tillbaka till stationen igen. Vi hade tänkt gå ända bort till skansen men vi bestämde oss för att ta det lugnt istället. Vi tog en paus i allt gående och satte oss på en uteservering. Jag som inte gillar saft tog en ändå men den här var supergod! Var körsbärssaft, jättegott!

Sedan blev det middag på Vapiano. Jag tycker det är en riktig bra restaurangidé att de lagar maten framför en så kan man välja själv vilken pasta man vill ha, hur starkt man vill ha det och om det är något man vill ta bort. Jag tog en jättegod ruccola fylld ravioli med pinjenötter, vitlök, tomater och ost.

Efter min joggingtur blev det gröt med jordgubbar och ett hårdkokt ägg innan vi gick till tåget.


Svalkande i värmen


De frågade mig en massa om sveriges historia. well...jag sammanfattde med; någon blev förgiftad, fransk kung, förlorade resten av norden och lät tyskarna använda våra järnvägar under andra världskriget. Det var det enda som fastnade från historielektionerna i skolan :)


Förbereder vår mat

Bruschetta till förrätt

Supergott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0