Snilleblixt!

Fick en jättebra idé när jag var på jobbet idag som jag bara var tvungen att testa när jag kom hem. Jag har funderat på att ta lite powerwalks då och då men eftersom jag alltid känner att jag slösar tid när jag går (jag menar, jag kan lika med springa) så kom jag på att jag kan kombinera det med att träna lite franska.

Jag kan ju tyvärr inte springa för ofta eftersom jag har långt hår som jag inte vill tvätta hela tiden men nuförtiden känner jag alltid att jag vill vara ute lite innan jag sätter mig i soffan. Och jag har jättesvårt att sätta mig ner och plugga för det är rena sömnpillret för mig på kvällarna. Så då fick jag min snilleblixt!

Idag laddade jag min ipod med franska lektioner och begav mig ut. Folk måste nog trott jag var konstig eftersom jag pratar franska för mig själv när jag går men det var jättebra sysselsättning. Tiden gick snabbt och jag kunde fokusera på att lära mig utan att somna. Såg även en katt och två kaniner (tama)!

Det här måste jag börja köra på nu! Ska bara orka synca min iphone så jag kan lyssna genom den istället.

Har ingen bild att visa så visar istället min nya fina vattenflaska för gymmet!

Kommentarer
Postat av: Papá

Vilken bra idée!!! Slå två flugor på smällen ;)

Jag tycker det låter jätte bra. Ska försöka göra nå´t liknande med tyskan som jag har kämpat sååååå länge med. Kram

2011-08-16 @ 00:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0