Skön början på helgen

God morgon! Jag har varit vaken sedan nio men har mest legat och tagit det lugnt på olika ställen. Hunter var supermysig och väckte mig imorse med att han ville bli klappad och kelad med. Så vi låg och myste i sängen ett bra tag då jag fick klappa honom och så spann han och trampade på mig. Han trampade mig i ansiktet och halsen men eftersom han inte använder några klor så var det nästan som massage :)

Vid tio tiden kände jag att det var dags att gå upp och då vaknade lilla Yuki (hon sover nästan alltid precis under mig under sängen) så då gick vi och la oss på soffan och så låg hon på mig och spann medan jag klappade henne. Var så skönt att ligga där och bli värmd av en katt medan jag läste mina nya tidningar och tittar ut på regnvädret utanför. Bästa med Yuki är att hon somnar efter man kelat med henne ett tag och ligger då kvar bredvid en och snarkar. Super charmigt!

Kan säga att det var precis det vi gjorde igår kväll också. Tibbe var ute med några kompisar men jag kände bara för att få använda vår lägenhet själv igen så spenderade hela kvällen på soffan med två katter på mig medan jag läste mina tidningar. Best night ever!

Ska se om jag orkar ta en powerwalk i det här extremt blöta och tråkiga vädret annars blir det frukost och sedan en runda på stan. Vad ska ni hitta på idag?

Båda katterna älskar att sova på madrassen vi hade till gästerna. Tror det är dags att ta ner den till källaren den här helgen innan den är full av päls


Så här sött ligger Yuki och sover bredvid mig


Och så ska man klia henne under hakan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0