Badning!

I torsdags var det  då dags att bada katterna igen. Jag började med Hunter för han brukar gå bäst och som vanligt var det inga problem. Han sitter där jättesnällt och säger inte ett ord. Han försöker såklart alltid långsamt gå därifrån när jag tittar bort men då är det bara att dra in honom igen :) Torkningen gick bra också men jag struntade i hårfönen för jag vet att han hatar den.

Tänk nu att Hunter är en fem kilos teddybjörn som är hur snäll som helst när man badar honom. Då tror man ju att det inte kan bli problem med lilla två kilos Yuki...wrong! Hon är som en blandning mellan en tiger, ål och krokodil. Den här gången var jag dock förberedd så innan jag började med henne tog jag på mig långärmat och vantar. Sedan sänker man ner henne långsamt i baljan och det låter som man sänker ner henne i lava!

Jag började med bara baljan och häller lite vatten på ryggen och hon tjuter och börjar klättra upp för min armar och sitter fast där. Jag pratar hela tiden lugnt med henne och lyckas få loss henne men efter ett tag måste jag börja använda duschen för hon blir inte tillräckligt blöt. Hon kör något sorts krokodilrullning, vevar tassar som en galning, biter mig i fingrarna och börjar sedan fräsa surt. Allt det här för lite vatten!

Fick ta in Tibbe så var vi två att tvätta henne och då gick det bättre. Men hon var inte glad! Tänk att en sådan liten katt kan ställa till med så mycket...vill inte ens tänka på när hon blir vuxen. Jag måste komma på något sätt att vänja henne vid vatten eftersom vi badar våra katter en gång i månaden. Samma sak med kloklippning...jag har fortfarande ärr på benen från senaste gången ;)

Tror även hon har dåligt inflytande på Hunter för han som alltid går bra att klippa har börjat tjuta som henne nu och vill inte alls samarbeta. Men fan den som ger sig! Får bli bootcamp med dem :)

Hunter efter badningen. Han tappar så otroligt mycket päls just nu, kommer snart vara korthårig!

Looks can be deceiving...dangerous :D

Kommentarer
Postat av: Frida

Snart kommer grannarna och knackar på :)

2011-08-06 @ 15:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0