Teriyaki lax och vaniljkräms paj!

Till middag igårkväll blev det teriyaki lax med potatis, morötter och broccoli. Blev väldigt gott! Jag brukar alltid beställa teriyaki lax när jag äter på mikaku sushi, så himla gott. Blev inte riktigt lika gott hemma, tror nästa gång att jag ska använda mycket mer sås och kanske t o m servera med sushi ris. Tror det ultimata hade varit om man kunnat grilla laxen men det blir lite svårt...

Till efterrätt gjorde Tibbe ett franskt recept, jag översätter det till typ vaniljkräms paj. Han gjorde en pajdeg som han sedan fyllde med hemmagjord vaniljkräm och cocos. Blev...speciellt. Jag känner igen smaken från något men kan inte riktigt placera. Tror om man serverar det tillsammans med något så blir det säkert jättegott!

Så gott med lax!

Precis tagen från ugnen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0