Choklad och kaffe festivalen i Uppsala

Det har varit en minst sagt intensiv vecka på jobbet och det kommer fortsätta på måndag så när jag hörde att det skulle vara chokladmässa i Uppsala så lät det som ett perfekt helgnöje!
 
Jag drog mig lite att gå eftersom biljetterna var så dyra (150kr) men ibland får man ge med sig. Jag kan bara säga en sak, herregud vad mycket choklad jag smakade på! Jag verkligen åt mig från ena sidan av rummet till den andra :) Jag blev så glad också för den mesta chokladen var mörk som är min favorit och så var mycket fairtrade och ekologiskt. Sedan chokladfontän...doppa marshmallow i vit choklad är ju himmelrike. 
 
Förutom choklad fanns det även kaffe att smaka på. Innan så har jag aldrig druckit kaffe men med crunch så har jag lärt mig att börja uppskatta det. Skulle aldrig byta ut te mot kaffe på morgonen men en god kopp kaffe på eftermiddagen hjälper. Sedan fanns det även marsipan, teer, lakrits, fudge och annat smått och gott.
 
Tror vi spenderade två timmar på mässan och efteråt var jag både koffein och socker hög (=lycklig)!
 
 
 
Blev jätteglad när jag hittade "Tantens gröna skafferi" som är en ekologisk butik i Uppsala som jag velat besöka länge.
 
Ser fram emot höstkvällar med detta som fika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0