Pandemic och P.T.

Efter många timmar av Zombie Fluxx kände jag för att testa på en annan av tibbes presenter, Pandemic! Så tio på kvällen drog vi fram allt och började läsa på alla regler. Det är ett brädspel där man spelar med varandra istället för mot och ska hitta botemedel till fyra virus innan hela världen blir nedsmittad. Det är svårare än man tror och det tar ett tag att lära sig alla regler men av fyra spel har vi än så länge vunnit två. Handlar om att samarbeta och planera i förväg så det passar mig!
 
Vid midnatt hade jag fortfarande inte lust att lägga mig så då laddade jag ner P.T. demot (Silent Hills) från PSN och släckte ner alla lampor hemma och lät tibbe spela. Jag har redan sett några genomspelningar medan han inte sett något så bättre att låta honom spela (...samtidigt så vet jag inte om jag skulle våga).
 
Vi kom en bra bit, och det finns faktiskt mycket mer att se än de genomspelningar jag sett innan och det blir väldigt konstigt ju mer man spelar. Däremot fastnade vi i slutet även om vi tog hjälp av gamefaqs, verkar vara väldigt random om man lyckas komma igenom eller inte. För er som inte vet är det en spelbar trailer för nya Silent Hills och man får bara se trailern för det om man på något sätt lyckas trigga en del saker. Väldigt smart marknadsföring och jag är väldigt sugen på att spela spelet när det släpps. Men klockan tre på natten fick vi helt enkelt ge upp och tittade på trailern på youtube istället :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0