Paddlingstur

Igår blev det en liten utflykt för oss! Jag började morgonen med att fixa matsäck och baka muffins och sedan tog vi bilen till Aspdalssjön för en kanottur i åarna. Vi hade lånat en uppblåsbar kanot från en kollega och den fungerade jättebra och var mycket stabilare än jag trodde. Jag var lite rädd att vi skulle tippa men vattnet var jättelugnt så det var inga problem.
 
Vi åkte upp längs vad jag tror var Kolarmoraån, från Aspdalssjön till Vällen, och stannade vid dammen innan sjön för att äta vår fika. Kan säga att den smakade extra gott efter all paddling! Sedan tog vi samma väg tillbaka till bilen och åkte hem. Allt som allt tog det väl nästan sex timmar. Kan säga att vi var bra trötta efter allt och idag har vi träningsvärk i hela kroppen.
 
Men det var väldigt fint och fridfullt att åka längs åarna. Enda irriterande var alla insekterna men det roliga var att tibbe var den som klagade mest ;)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Papá

Det ser underbar ut. Vad roligt att ni tog en paddlingstur tillsammans. Visst är det härligt???? kram

Svar: Det var väldigt fridfullt :) Önskar bara att insekterna kunde hålla sig borta!
Vinterna

2014-08-04 @ 18:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0