Roadtrip

Igår blev det ett riktigt test för mig, jag skulle lyckas köra fram och tillbaka till Sundsvall på en dag och det tar ungefär 3 och 1/2 timma dit. Både spännande och läskigt för mig som aldrig kört så mycket innan och aldrig varit så högt upp i Sverige. Vi började köra innan åtta på morgonen medan solen fortfarande var på väg upp. I början gick det väldigt bra, måste faktiskt erkänna att det var väldigt roligt att få köra i 120 km/h. Aldrig kört så fort innan! 
 
Sedan började det bli ganska jobbiga supersmala vägar med stolpar på sidorna som växlade mellan två och en filigt. Tror jag höll andan flera gånger i början...speciellt också när man skulle köra om lastbilar på de vägarna...läskigt. Väl i Sundsvall körde vi såklart vilse och kom mitt in i stan som var enkelriktade vägar men vi lyckades komma rätt igen ganska fort så ingen panik där. 
 
Jag kan berätta om ett tag varför vi var där men vi var i stan i någon timma innan det var dags att åka hem igen. Tror vi åkte vid två tiden och solen var redan på väg ner. Men vi fick i alla fall se en väldigt vacker och superlång solnedgång på vägen hem. Sista timman var det dock kolsvart, det var en ny typ av läskigt. Jag körde lite långsammare för jag kunde bara se vägen precis framför mig men folk bakom mig låg verkligen precis bakom och flåsade en i nacken hela tiden. Däremot fick jag testa att använda helljuset. Folk som har haft körkort länge tycker nog inte det är något märkvärdigt men jag tyckte det var väldigt spännande. Stor skillnad med hur mycket man ser också!
 
Resan gick väldigt bra och jag var ganska stolt över mig själv efteråt. Hade dock ingen känsel i baken längre :P Resten av kvällen gick åt till att ligga utslagen på olika ställen. Varje gång jag nickade till trodde jag att jag var i bilen igen och fick panik för att jag trodde att något hände. Weird...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0