DMC

Nu har spelet kommit! Hela två dagar innan release men tibbe är borta ikväll så jag kan bara titta trånande. Vad är det för spel kan man undra? Jo, nya/re-booten av Devil May Cry! 
 
Jag har haft blandade åsikter om spelet. Från början var jag väldigt negativ eftersom det inte längre är japanskt och för att de gjort om Dantes utseende. Varför göra om ett vinnande koncept? Jo, jag är fortfarande lite bitter men Devil May Cry 2 var det första spelet jag spelade på playstation 2 och jag har haft en crush i Dante sedan dess ;) 
 
Spelet är utvecklat av Ninja Theory som bland annat gjort Heavenly Sword. Snyggt spel med bra acting, fiender och story men som tyvärr inte höll måttet i gameplay. Men det var ju ett par år sedan dess och DMC är utvecklat tillsammans med Capcom så jag tänker ge det en chans.
 
Sedan när jag såg att Vergil ska ha en stor roll och det kommer handla mer om deras förflutna så blev jag väldigt nyfiken. Ser fram emot att spela det! När det nu finns någon tid över...
 
 

Kommentarer
Postat av: Bing.

Aaargh! Så pissed off över att de gjorde om Dante. Jag skulle faktiskt kunna acceptera bättre om han fortfarande var platinablond med det korta håret, men det känns så fel nu T_T. Får se om han har kvar attityden eller om den försvann med håret ^^. Trailern var rätt så frän dock :D. Spelade Heavenly Sword och tyckte faktiskt rätt så bra om den, älskade Kai :3. Story mässigt, meh.

2013-01-17 @ 22:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0