Träning

Idag blev en riktig träningsdag! Efter jobbet gick Frida, Sabine och jag ner till träningsrummet på jobbet och körde ett pass med mycket boxning, styrka och kondition. Det var kul att testa på boxning som jag i princip aldrig kört men jag känner mig alltid löjlig med mina små spagettiarmar och löjligt smala handleder. Men det var riktigt kul att träna i en liten grupp med folk man känner.
 
Passet var en bra uppvärmning för min PT timme jag hade efteråt! Jag fick testa lite nya övningar och för första gången klarade jag av att ha lite mer vikt. Jag brukar alltid få kämpa för att lyfta 10 kg stången så jag var bra stolt när jag klarade av 15 kg stången på rodd. Nu är ju detta ganska lätta vikter men jag har som sagt -10 i överkroppsstyrka :) Vi la även till en balansövning med vikter och så fick jag testa att stå på händer. Jag har aldrig gjort det innan och var lite rädd så jag fick göra den enklare men jobbigare varianten att backa uppför väggen. Någon gång när jag är själv kanske jag vågar svinga mig upp men jag kände inte för att landa på ansiktet inför allt folk på rusningstid på gymmet :P
 
Ska köra passet en gång nu i helgen och nästa vecka går vi igenom allt. Då ska vi köra på min PTs nya lokaler i stan. Spännande!
 

Kommentarer
Postat av: Bing.

Haha! Lite hardcore att du tyckte det var uppvärmning för dig ;D. Du var jätte duktig! Tror lätt att vi kan dra upp tempot i det skicket som ni två är i, jag ligger i lä ^^! Fick träningsvärk efter gårdagen :D

Svar: Haha, det var tungt men det fungerade ändå att träna efteråt. Hade jättekul!
Vinterna

2013-02-14 @ 20:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0