Vårig lördag

Jag hoppas jag kommer börja varje inlägg med "vilket soligt och varmt väder vi hade idag!". Jag älskar att det känns som om våren är påväg, man vill bara ut hela tiden. Helst hade jag gärna sprungit men det är skönt att kunna gå ute i tunnare jacka och solglasögon. Jag tror hela Uppsala instämmer för minst hälften av alla som bor här var på stan igår. Helt fullsmockat och nästan omöjligt att hitta någonstans att fika. 
 
Jag vaknade tidigt imorse av Yukis söta pipande, hoppade ur sängen och laddade med en proteinsmoothie innan jag drog iväg till Actic för ett spinning pass. Benen kändes tyvärr som spagetti men jag överlevde i alla fall. Efteråt mötte jag tibbe på stan och så gick vi runt och tittade lite och njöt av vädret innan vi tog en fika. Jag ville äta på Guntherska eller Creperie Lemoni men det var lång kö så fick bli Café Linné istället. Idag satsade jag på att fylla på med kolhydrater så blev en grillad macka med kyckling och ost, mums!
 
Efteråt blev det en tur till Gymgrossisten som öppnade en butik i Uppsala idag. Ganska liten butik men kul att titta runt lite och när de hade lite rabatt så fick ett nytt pulver följa med hem. På eftermiddagen kom vi hem och tog ut katterna på balkongen ett tag. Hunter var helt facsinerad av en liten flicka på gården som blåste såpbubblor. Annars blev det en tur till Gränby centrum för matshopping och när vi kom hem blev det lite experimenterande i köket. Alltid kul att testa nya recept! 
 
 
 
 
Middagen! Färska räkor med philadelphia, ägg, spenat, tomat och kryddor i tunnbrödsrulle.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0