Leker runt med kameran

Nu när tibbe är bortrest så tyckte jag det var bättre att vi bytte kameror ett tag så han kan ta med sig min lilla canon och så får jag ha lite kul med den stora nikon kameran. Jag köpte nikonen till honom för några år sedan men vi har aldrig riktigt lagt tid på att lära oss hur den fungerar. På senare tid har jag varit väldigt sugen på att lära mig ta bättre bilder och jag tror den blir en bra nybörjarkamera.

Så, om ni märker att det blir färre och sämre bilder så är det jag som inte kan lista ut den eller inte hinner ta en bra bild :) Blir säkert massa bilder med iphonen istället :P

Två bilder tagna med lite olika inställningar, ingen aning vad inställningarna betyder...


...så tror ett bra första steg är att leta rätt på manualen

Kommentarer
Postat av: Sabine

Coolt! Det var ju jätte fina bilder! Den första fick jätte fint ljus (men det är inte som att jag själv vet nåt om kameror). Definitivt bättre än mobil iaf ^^

2012-03-12 @ 08:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0