Söndagen

Idag åkte vi ut till plantagen för att titta på lite växter och annat man kan odla på balkongen. Nu när vi har en lite bättre balkong med tak och skydd så har jag varit sugen på att testa att odla. Tror vi fick fråga tre personer som jobbade där om hjälp ett antal gånger men tillslut hade vi lyckats plocka på oss lite. Jag kommer säkert ta död på dem inom någon vecka (som allt annat grönt jag haft hemma) men kul att testa.
 
När vi kom hem satte jag igång och fixa med lekka kulor och jord och planterade om i större krukor. Blev en kruka med smultron och sallad och en med chili och röda vinbär. Köpte också en liten kruka och planterade lite kattgräs. Jag har redan använt en chili till matlagningen idag, kändes superlyxigt att kunna plocka den från balkongen. 
 
Efter jag fixat med planteringen värkte ryggen men det var bara att bita ihop för katterna skulle badas inför utställningen nästa helg. Hunter gick som vanligt väldigt bra att bada medan Yuki bara försöker springa ut från duschen hela tiden. Tror min rygg håller på falla isär efter allt böjande men nu är båda katterna rena och luktar gott!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0