Kattutställning

Yes! Hade ingen aning om att det var en kattutställning här i helgen men igår kväll på fredagsölen på jobbet så fick jag höra det från Emils fru. Var precis innan vi skulle hem vid midnatt men jag kom ihåg det när jag vaknade imorse och det var ju jättefint väder idag så vi drog iväg efter frukosten.

Jag tyckte det var jättekul att se alla katterna (det var många!). Efter tio minuter var jag tvungen att sluta säga naaaawwh varje gång jag såg en :) Älskade alla stora maffiga katter såsom norsk skogskatt, maine coon och sibir men fanns många supersöta små katter. Älskar ögonen på burmillan, runda huvudet på brittiska korthår och gnome/orch utseendet på de sphynx liknande katterna. Men inget slår fortfarande den sibiriska rasen! Enda som kommer i närhenten är den heliga birman.

De hade en "rasparad" där de visade de olika raserna och berättade om dem som var intressant att höra. Köpte även massa leksaker och en kattsäng till Hunter och Yuki. Träffade inte på några av uppfödarna jag pratat med men såg att Maollich hade några jättesöta katter där.

Jättefin helig birma!

Katten såg inte så glad ut...

Maine coons kan bli riktigt stora


Kommer inte ihåg vad detta var....devon rex kanske...superliten i alla fall!


Kul att andra sibirer sover på samma sätt som Hunter


Fokusen hamnade fel men det fanns jättemånga fina bengaler


Naaaaawh


Burmillorna är så söta!


Från höger neva masquerade, sibir, maine coon och norsk skogskatt. Lite osäker...

Kommentarer
Postat av: Bing.

Åh vad awesome!! Vad roligt med alla bilderna, jätte fina! :D Naaaawh~!

2011-09-10 @ 18:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0