Fransk mat är speciell

Det enda bra med att Thibault åker hem till Frankrike över julen är att han kan ta med sig massa god mat hem. Eller mat och mat, han har tagit med sig massa god ost som man kan göra Tartiflette och Mont d'Or av. Den första är såå god! Kanske inte direkt nyttigt men ibland får man skämma bort sig ;)

Sedan i Frankrike har de så många olika yoghurtar och desserter, det är fusk. När vi var där i somras såg jag hyllor efter hyllor fyllda av dem och här i sverige finns det knappt något. Jag bad Thibault köpa hem ett pack med en av mina favoriter, är lite creme brulée aktigt utan den krispiga ytan. Jättegott! Men nu har jag bara en kvar...


Förpackningen ser lite ut som kattmat :P


Men det smakar som himmelrike!

Är ni förbi i Frankrike någon gång så rekommenderar jag att testa så mycket som möjligt! Kanske inte alltid låter aptitretande men det kan vara riktigt gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0