Långfredagen

Gud va skönt det är med fint väder och att bara vara ledig! Hade tänkt spela hela dagen idag men har inte ens hunnit börja...hehe ;) Blev en skön lugn morgon där jag äntligen hann läsa igenom mina tidningar och så tittade jag på ett par avsnitt av Glamourama. Säsong två är släppt nu och jag gillade första så jag har sträck tittat de sex första avsnitten. Lite som ett svenskt Sex and the City...typ :)

När Tibbe äntligen vaknade blev det ett nytt avsnitt av gamla Tintin filmerna/serien. Tror avsnittet hette "Prisoner of the Sun", var fortsättningen på föregående avsnittet om en fördömd mumie. Jag är osäker på om jag sett dem när jag var liten men de är väldigt charmiga. Engelska dubbningen är inte så bra och logiken är väl inte den bästa men väldigt underhållande. Och Snowy/Milou är ju bäst!

Resten av dagen har det blivit bakning, än så länge har jag gjort chokladkolakakor och chokladmuffins med vaniljkräm. Tibbe gör något franskt recept nu, ska bli spännande att se vad det blir men han svär en massa så hoppas det går bra ;) Jag lägger upp receptet på kakorna om en stund, vet att Frida ville baka dem i helgen.

Chokladmuffins med vaniljkräm!

Blev väldigt gott. Gjorde egen vaniljkräm också för första gången, måste jag göra igen.


Kakorna och muffinsen. Fick äntligen användning för mitt fina kakfat jag fick i present.

Kommentarer
Postat av: Frida

Omg... Muffins... Cookies.... homer-drool

2011-04-22 @ 20:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0