Beyond: Two Souls

Nu har vi äntligen spelat klart Beyond. Vi har haft spelet liggandes här i månader men har aldrig hunnit/orkat ta tag i det. Lite skämmigt med tanke på att det är min favorit studio Quantic Dream (som också är franska) som jag gjort det. 
 
I det stora hela tyckte jag spelet var väldigt bra och välgjort men tyvärr var det i mitt tyckte inte lika bra som Heavy Rain eller Fahrenheit. Utseende mässigt så var det helt galet snyggt och välgjort med så många olika miljöer, riktigt välgjorda modeller, bra ansikten (bättre än heavy rain men inte helt där med animationer ännu) och det var så mycket liv i allt, speciellt hur kläder, hår och miljö animerades. Negativa var att det var mycket poppande och lodd problem. 
 
Story mässigt (lovar att inte spoila något :)) så tyckte jag det var synd att det inte berättades i kronologisk ordning. Den röda tråden och spänningen och medkänslan som fanns i Heavy Rain var inte riktigt där. Däremot så var skådespeleriet hur bra som helst. Som så vanligt med QD spel så finns det MÅNGA olika slut. Vi fick det som jag ville ha mest så jag var jättenöjd. Efteråt satt vi och tittade på en HEL timmas video på youtube som visade alla de andra sluten.
 
Gameplayet var bra. Det var lite svårstyrt och vi svor en hel del åt kamera och navigering. En annan jobbig sak är att samma spak som man styr kameran med används också till att interagera med miljön så det var ett antal gånger vi gjorde val av misstag. Däremot att styra Aiden var väldigt roligt och jag blev väl lite för maktgalen när man fick leka poltergeist, hehe :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0