Hemlock Grove

Ikväll var det tänkt att jag skulle åka till Lidingö och shoppa loss på Lidingömässan (Adidas bås for the win!) men tibbe ville inte haka och jag kände inte direkt för att åka själv i mörkret och kylan så jag myste ner mig i soffan istället och tittade klart på Hemlock Grove. Hade en egen liten maraton, tror jag såg fyra-fem avsnitt på raken men jag var bara tvungen att se hur det slutade. Jag har väldigt svårt att se flera avsnitt av något på raken så det säger lite om serien.
 
För er som missat så är Hemlock Grove en Netflix serie och den är väl lite av en blandning mellan Twilight och True Blood med en gnutta Twin Peaks. Jag började titta på den för kanske två veckor sedan och hade jag dömt den efter första avsnittet så hade jag nog aldrig sett klart på den. Om jag ska vara ärlig så tyckte jag det var dåligt filmat, dåligt manus och inte de bästa rollprestationerna men ju mer jag tittade desto bättre blev den och till slut var jag helt fast.
 
Det blir ju bara bättre att en Skarsgård är med i serien också, Bill Skarsgård, och han känns mycket lovande. Är man sugen på en serie i ett lugnt tempo med en härlig mordgåta och lite övernaturligt så kan jag rekommendera den. Nu håller jag tummarna för att det blir en säsong två!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0