Garmin Forerunner 305

Nu är min nya träningskompis här! Min första alldeles egna gps klocka. Jag har varit lite fram och tillbaka om jag verkligen ska skaffa en, både om jag verkligen behöver en och så är de väldigt dyra, i alla fall de jag tittat på. 
 
Jag använder Runkeeper på telefonen och så fick jag ett pulsband som man kopplar in till det som jag tycker fungerar väldigt bra. Men när det spöregnar ute eller om man vill träna intervaller så vill jag ha lite mer direkt feedback. Gärna en som inte stör det jag lyssnar på heller. 
 
Jag läste runt en del om olika och jag föll ganska snabbt för Garmin Forerunner serien. Jag hade kunnat tänka mig 310an men eftersom den ligger på över 2000 kr så blev det 305an. Problemet var bara att den inte tillverkas längre men jag hittade en på blocket och med lite hjälp från min mamma så kunde hon hämta och skicka över den till Uppsala. 
 
Jag sprang med den förra veckan och den fungerar väldigt bra! Måste bara läsa på om alla funktioner men de vanliga funktionerna var enkla att få igång. En sak som kan vara bra att veta om man är ganska liten som mig är att pulsbandet är alldeles för stort (den hänger nere vid magen) men jag sätter fast den under träningsbhn och den satt stilla även när jag var ute och sprang i två timmar. Armbandet jag fick till den var i storlek L så den sitter inte ens i närheten av fast på armen men med vindjacka och svettband så fungerar det ändå. Kommer nog köpa ett nytt armband senare men det kan vänta. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0