Förberedelser inför Lidingö Tjejlopp

Imorgon smäller det! Då är det dags för mig att åka in till Lidingö och springa Lidingö tjejlopp på 10 km. Jag känner mig mycket mer taggad och förväntansfull än jag gjorde förra helgen. Jag är fortfarande minst lika nervös men det känns spännande att få springa ett lite större lopp och få springa i så fin miljö. 
 
10 km banan kör samma bana som 30 km gjorde idag men vi kommer bara springa de sista 10 km. Vilket betyder av det jag läst att vi kommer få köra de värsta backarna, Aborrbacken följt av Karins backe. De kommer under de sista 5 km också vilket gör det väldigt svårt för mig att planera hur jag ska springa. 
 
Allt beror på hur jag känner mig imorgon men jag vill testa att ta i lite mer i början av loppet och hålla ett jämnare tempo än jag gjorde förra helgen. Då kändes det som jag tog det för lugnt i början och fick trycka på alldeles för hårt i slutet vilket gjorde att jag inte hade någon kraft kvar för backarna. Men det blir ju lite gamble om jag tar ut mig i början och sedan ändå inte har någon kraft att komma upp för backarna...
 
Men det känns spännande! Målet är bara att ta mig i mål även om jag måste gå men om jag hade kunnat få en tid under en timma så hade det varit lycka. Det enda som inte får hända (well...en av sakerna) i morgon är att tågen ställs in eller blir försenade...Det hände ju när jag skulle springa med Adidas triben så jag är lite extra nervös. Får helt enkelt hoppas på det bästa!
 
 
Gårdagens uppladdningsmiddag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0