Början av veckan

Det blev ingen löpträning idag. Hade varit kul att gå men jag känner fortfarande att jag behöver vila upp mig sedan loppet i söndags. Jag fick träningsvärk i låren och vaderna blev ganska stela men det värsta var nog ömheten och smärtan i vad jag tror är mina hälsenor. Jag gissar på att jag överansträngde dem i alla backar och jag googlade runt lite och läste att det kan ömma mer om vaderna är stela. Men det känns redan bättre efter vilan så snart ska jag börja springa lite lugnt igen. Ser verkligen fram emot att kunna springa utan planer, krav och rädsla för skador utan bara för att det är roligt och en frihet.
 
Tänkte jag kunde ge en uppdatering om Hunter också efter att jag pratat med veterinären idag. Vi har gett honom den nya medicinen i över en vecka nu och även om han verkligen hatar den så har han mått mycket bättre och nästan varit normal så vi slutade ge honom den febernedsättande för någon dag sedan. Men snabbt så blev han väldigt hängig och dålig igen och fick feber så idag har vi börjat med den igen. 
 
Han kommer nog bli mycket bättre och kry nu igen men vi kommer inte veta med säkerhet om medicinerna har hjälpt förrän vi slutar ge honom dem om två veckor. Veterinären sa i alla fall att vi kan utesluta att det kan vara bakterier om inte den här medicinen hjälper men i så fall är det virus och då kan det vara allvarligt. Så det är bara att vänta...
 
Lilla Yuki är som tur var fortfarande frisk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0