Hunter är hemma igen

I fredags hämtade vi Hunters aska på djursjukhuset. Jag trodde jag skulle klara det men det kändes väldigt tungt att få se honom, eller hans urna. Men det känns bättre att han är hemma igen nu, mitt huvud har gått på högvarv med alla konstiga tankar om vad de kan tänkas göra med hans kropp eller att han ligger där alldeles ensam och känner sig övergiven.
 
Jo, jag vet att det låter dumt men jag ville bara ha honom hemma igen. Så nu står hans urna i vitrinskåpet tills vi kan bestämma vad vi vill göra med den.
 
 
Tre månader gammal

Kommentarer
Postat av: Irene Lenhammar

Uhhhh, vad sorgligt!!!
Kan bara säga att mina tankar går till er. Jag vet hur tungt det är att förlora en fyrbent vän, har också gjort det fast genom en olycka och det är många år sedan nu.

Har ni låtit obducera Hunter för att få veta vad det var som var fel? Det är ju inget som ger er Hunter tillbaka, men det kan svara på frågan "Varför?".

R.I.P Hunter!

Kram till er!

Många hälsningar Irene Lenhammar

Svar: Tack för omtanken! Han har obducerats men vi väntar fortfarande på rapporten. Jag hoppas vi kan få ett svar snart, både för att lägga det bakom oss och för att vara säkra på att Yuki inte kan råka ut för något också.
Vinterna

2013-11-11 @ 20:26:32
Postat av: Irene Lenhammar

Vad bra att ni låtit obducera Hunter. Då får ni veta vad det var som hände honom så ni slipper att gå och undra och fundera över det, utan kan gå vidare i sorgeprocessen. Jag håller alla tummar jag har för att det inte är något som Yuki riskerar att få också!

Sköt om er!
/Irene

2013-11-12 @ 16:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0