Wraps

Jag har testat ett recept på wraps från Tasty Health som jag hade som lunch till jobbet både den här och förra veckan. Det smakar inte bröd men fungerar helt okej med kryddor och allt innehåll. Förra veckan körde jag på kalkon, philadelphia och grönsaker medan det den här veckan blev kyckling, halloumi och kesoröra med grönsaker. Den blev så proppfylld att jag knappt kunde rulla ihop den!
 
Recept Wrap
3 äggvitor
1 msk kokosmjöl
2 tsk krossade linfrön
1/4 tsk bakpulver
en näve bladspenat
kryddigt örtsalt
vitlökspeppar
oregano
 
Mixa ihop alla ingredienser med en stavmixer och stek i stekpanna med lite olivolja. Ett par minuter på varje sida, var bara försiktig när du vänder den så den inte går sönder. 
 
När den hade svalnat fyllde jag på med massa gott och rullade i aluminiumfolie och delade sedan på mitten. Enkel att ta med sig till jobbet och räcker till två luncher.
 
Version 1: Kalkon, philadelphia, gurka, paprika, tomat, bladspenat 
 
 Version 2: Kyckling, halloumi, keso med örtkryddor, paprika, tomat, bladspenat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0