Fredagen

Idag hade jag lite mer tid på mig på morgonen så blev ett pass på gymmet med fokus på mage (och blir alltid en massa för baken också när jag kör rehabiliteringen för knät). Det var nästan tomt på gymmet vilket var jätteskönt! Hade hela friviktsrummet för mig själv mestadels av tiden och då känner man att man kan prova lite när ingen kan titta. Jag vågade mig på att testa kettlebell swings och jag blev helt förälskad, det var ju jätteroligt och bra träning och känns nästan som jag skulle vilja ha en egen hemma så man bara kan köra lite när man känner för det. 
 
På eftermiddagen gick tibbe och jag till Creperie Lemoni och njöt av gallettes och crepes i solen. Jag tog halloumi och tomat till middag och hjortronsylt till efterrätt. Sedan satt vi och njöt av den varma solen ett tag innan vi gick vidare till bion. Idag var det premiär för nya Star Trek filmen och jag har längtat efter att få se min favorit Benedict Cumberbatch som boven. Precis som första filmen (som vi såg i helgen för första gången) så var den förvånansvärt bra, en helt okej action film och Benedict var hur bra som helst. Han påminner mig väldigt mycket om min andra favorit Tom Hiddleston och hans karaktär Loki i Avengers. De är båda mörka, överlägsna, intelligenta och arroganta män men som ändå har starka känslor som driver deras mål. Vet inte vad det är med mig och sådana här män men det får mitt hjärta att slå snabbare :)
 
Nu håller jag på att förbereda kattutställningen imorgon och försöker lugna ner mig för jag är supernervös att köra själv imorgon. Jag ska lyckas hitta till en liten stad i norr och parkera utan hjälp av tibbe...läskigt. Blir att gå upp tidigt så jag kan köra fel ett par gånger utan att behöva stressa upp mig. Utställningen är i alla fall i motsatt håll mot Stockholm så det borde inte finnas någon risk att jag råkar köra in i stan.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0