Yuki mys

Yuki har alltid varit en knäkatt som vill ha mycket uppmärksamhet. Hon kommer förbi och ställer sig på ens knä och nosar på maten när man äter, gillar att bli kliad och gosa och ska ligga och sova i ens knä när man sitter i soffan. Det är något jag alltid älskat med henne och är supermysigt. 
 
Tyvärr har det mesta av det här beteendet försvunnit sedan vi kastrerade henne i november. Okej, hon gillar att gå runt att prata men annars är det mest mat och sova som gäller. Och hon sover mycket hellre i katt trädet eller i deras korg än i närheten av oss. Jag visste inte att kastrering kunde ändra katter så mycket, jag trodde mer att hon skulle bli mer social än tvärtom. 
 
Så de få stunder jag får med henne tar jag vara på. I lördags var hon sitt gamla jag och supergosig och skulle ligga i mitt knä och bli kliad på halsen medan jag läste. Senare på kvällen kom hon tillbaka igen och låg och sov i mitt knä medan vi tittade på film. Supermysigt! Jag saknar mina gosiga katter...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0